Institute of Information Theory and Automation

You are here

Bibliography

Journal Article

Dopravně závislé řízení silničního provozu ve městech (2. část)

Nagy Ivan, Kratochvílová Jitka, Pecherková Pavla

: Automa vol.13, 7 (2007), p. 61-64

: CEZ:AV0Z10750506

: 1F43A/003/120, GA MDS

: Traffic microregion, model, forecasting, filtering, engineering

: http://as.utia.cz/publications/2007/NagHomPec_07.pdf

(cze): Dopravní mikrooblast je popsána stavovým modelem. Modelovanou veličinou jsou délky kolon a ty jsou odhadovány pomocí Kalmanova filtru, nebo některou jeho nelineární verzí (DD1 atd.) Řízení, založené na lineárním programování, minimalizuje vážený součet délek kolon. Činnost lokálního řízení je koordinována pomocí nadřazeného řízení.

(eng): Traffic microregion is described by a statete-space model. The modeled variable is formed by a vector of queue lengths. They are estimated by Kalman filter or some its nonlinear extension (e.g. DD1). The control, that is based on linear programming minimizes the weighted sum of queue lengths. The function of local controllers is coordinated by the upper control.

: BC

2019-01-07 08:39