Institute of Information Theory and Automation

You are here

Bibliography

Abstract

New Approach to the Switching of State

Pecherková Pavla

: 3rd International Workshop on Data - Algorithms - Decision Making, p. 43-43 , Eds: Janžura Martin, Ivánek Jiří

: 3rd International Workshop on Data - Algorithms - Decision Making, (Liblice, CZ, 9.12.2007-11.12.2007)

: CEZ:AV0Z10750506

: 1M0572, GA MŠk, 1F43A/003/120, GA MDS

: traffic control, state space model

(eng): Intelligent traffic control is one possible way how to improve capacity of light controlled network. Basic principle of the traffic-flow control is based on minimization of total queue lengths in a micro-region [6, 4]. Measurement of the queue lengths is difficult, so it is necessary to estimate them. The traffic micro-region can be described by a linear state space model (SSM) [6] where state is just formed by queue lengths. The SSM includes some unknown parameters which need to be estimated together with the states. Such the estimation requires the use of non-linear estimation techniques [2, 5, 1, 3]. The traffic model is based on traffic flow conservation principle: the queue at time k is equal to the sum of the previous queue at time k − 1 and the arrived cars, given by the intensity and the sample period, minus the number of cars which pass through the intersection. The number of cars depends on the existence of queue.

(cze): Inteligentní dopravní řízení je dobrou možností jak zvýšit kapacitu dopravní sítě. Základní princip dopravního řízení je založen na minimalizaci celkové délky kolon v mikroregionu. Délku kolony nelze změřit přímo, ale musí se odhadovat vhodnou filtrační metodou. Z tohoto důvodu byl navržen dopravní model. V dopravním modelu se pracuje se dvěma stavy - když kolona existuje a když ne. Jako přepínač těchto dvou stavů byla použita Kroneckerova funkce, což je pro odhad nevýhodné. V této práci jsou navrženy a popsány nové tři přístupy k danému problému.

: BC

2019-01-07 08:39